Thursday, May 26, 2011

TKM 1A



Wednesday, May 25, 2011

hmm..

ntahla knp hr ni,xpnah kna tengking smp mcm ni..

Sunday, May 22, 2011

today is my anversry..

luv u syg..abg egt..hr dh 1 taun 6 bln kta bersama..mcm2 sgt dh kta lalui...

Saturday, May 21, 2011

Monday, May 16, 2011

=0


“Alya !! Boyfriend kau bergaduh kat dataran!! Baik kau pergi cepat !! ” . Aku yang sedang rancak bersembang segera menoleh kearah Neesa teman baikku itu . “Hah ?? Kau biar betul ?? Eh , jom !!” . Aku segera bangun sambil menarik tangan Neesa . Rakan – rakanku yang lain juga turut menurut langkahku . Dari jauh aku sudah dapat melihat ramai orang sedang berkumpul seperti melihat sesuatu . Aku berusaha menyelit di celah orang ramai untuk melihat dengan lebih jelas apa yang sedang berlaku . “ Is !!! Kenapa ni ?? Sudahlah !!!” Marahku sambil menarik lengan baju Is . “ Engkau diam !!! Ni bukan hal kau !! Pergi !!!” . Dia menumbuk budak lelaki itu bertubi-tubi . Is sedikit pun tidak menghiraukan kehadiran aku . Aku menarik tangan Is sehingga dia jauh dari budak lelaki yang dibelasahnya itu . “Awak ni kenapa haa?? Asyik-asyik bergaduh . Kalau ada masalah tak boleh ke selesai elok-elok .? Yang nak bertumbuk-tumbuk ni kenapa ???” . Is hanya mendengus geram dan duduk di bangku yang berada di sebelahnya . Aku melihat keadaan Is yang sangat tidak terurus . Rambutnya kusut masai , bajunya comot dan sedikit darah di mulutnya . Aku mengeluh perlahan dan duduk di sebelahnya . Aku mengeluarkan sehelai tisu dari beg dan membersihkan luka di mulutnya . Is hanya melihat sahaja semua pergerakanku . “Kenapa yang awak pukul budak tu ? Dia buat apa kat awak sampai awak pukul dia ?” tanya aku perlahan . “Dia yang cari pasal dulu . Dia langgar saya pastu blah macam tu jer . Memang cari pasal la .” balas Is . Aku tergelak kecil . Is merenung aku tajam . “Awak ni macam budak-budak la . Dia langgar sikit jer awak sampai nak pukul-pukul dia .” kataku . Wajah Is kelihatan seperti tidak puas hati kerana aku seperti tidak berpihak kepadanya . “Dahlah , jom hantar saya balik . Awak tak ada kelas dah kan ? Jom .” . Aku segera bangun lantas menarik lengan baju Is , Is turuti sahaja langkahku .
Sampai sahaja di rumah aku terus pergi ke bilik air untuk berwudhuk dan segera menunaikan kewajipan aku sebagai hamba-Nya di muka bumi ini . Sesudah menunaikan solat aku baring di atas tilam yang sangat empuk . Urghhh , satu hari ini jadual kuliahku sangat padat . Tambahan pula aku sudah masuk semester yang kelima , lebih banyak tugasan yang perlu aku siapkan . Tiba-tiba aku teringat kejadian sewaktu di kampus tadi . Kejadian di mana Is bergaduh dengan seorang pelajar semester ketiga. Dia seorang yang sangat panas baran , ego , dan degil , tetapi dalam panas barannya itu , dia juga seorang yang sangat romantik . Bak kata orang ‘dalam hati ada taman’ . Aku dan Is sudah bercinta lebih kurang dalam 2 tahun . Selama 2 tahun itu , aku sudah tahu macam-macam hal mengenai Is , tetapi , selama kami bercinta , dia tidak pernah sekali pun mengangkat tangan kepadaku. Mungkin dengan sikapnya itu membuatkan aku lebih sayang kepadanya . Kedua- dua ibu bapaku dan ibu bapa Is sudah tahu mengenai hubungan kami . Mereka menasihati agar kami tahu batas-batas pergaulan kerana tidak mahu perkara yang tidak elok berlaku . Tiba-tiba aku tersedar dari lamunan . Aduh , sudah pukul 7 . Aku segera pergi ke bilik air untuk mandi sebelum abah naik angin . Abah tidak suka anak-anaknya mandi lewat kerana tidak elok . Aku pun tidak tahu kenapa . Selesai solat maghrib aku pun turun bawah untuk makan malam bersama-sama keluarga yang amat aku sayangi . Abah , mama , abanglong , abangngah , dan abangchik . Merekalah harta yang paling tidak ternilai dan berharga aku miliki . Tiada apa yang dapat menggantikan mereka dalam hidupku .
Keesokan harinya , seperti biasa , Is akan menjemputku di rumah pada pukul 7 untuk pergi ke kuliah . Kebetulan rumah kami memang dekat , hanya selang beberapa lorong sahaja . Sampai sahaja di kampus , kami akan berpisah kerana aku merupakan pelajar kursus pengurusan bank manakala Is pula merupakan pelajar kursus pengajian kejuruteraan mekanikal . Kelas kami berbeza . Sampai sahaja di dewan kuliah , seperti biasa aku akan duduk di sebelah Neesa . “ Alya , nah !! Secret admire kau bagi . Wahh ! Untungla , tiap-tiap hari dapat coklat dengan kad” , celoteh Neesa sambil menghulurkan coklat Cadbury dan sekeping kad . Aku melihat coklat itu . “Ish , dah seminggu aku dapat benda ni , siapa yang bagi aku pun tak tahu la , kau amik je lah , aku tak nak . ” Neesa ketawa . “ Betul ni kau tak nak ? Kan aku cakap , ni secret admire kau yang bagi . Kalau kau tak nak tak pe , aku tolong makan kan . . hehe . .” jawab Neesa sambil membuka balutan coklat itu . Aku hanya menggelengkan kepala melihat telatah Neesa itu . Sudah seminggu aku mendapat kiriman coklat dan sekeping kad . Aku tidak tahu dari siapa kitiman itu . Yang tertulis hanyalah nama daripada ‘Mr. M’ . Entahlah , malas aku nak layan . Setiap coklat yang aku terima dr Mr. M itu , aku akan berikan kepada Neesa . Neesa pula jenis yang tidak menolak langsung . Apa sahaja yang aku beri pasti diambilnya . Bak kata kawan-kawanku , Neesa ni tolak batu kayu je . “Eh Alya , Is tahu tak yang kau ni ada secret admire ha ?’ Tanya Neesa . Aku hanya menggelengkan kepala . Neesa mengangguk sahaja . Lima minit kemudian pensyarah aku pun masuk dan aku memulakan kuliah seperti biasa .
Selesai sahaja kuliah aku terus pergi ke foodcourt untuk berjumpa dengan Is seperti biasa . Aku dan Is akan makan tengah hari bersama-sama selepas kami berdua habis kuliah . Setelah setengah jam aku menunggu Is , dia masih belum tiba , malah kelibatnya juga tidak kelihatan . Puas aku cuba menelefonnya tetapi panggilan aku dibiarkan tidak berjawab . Akhirnya aku berputus asa dan aku membuat keputusan untuk makan bersama dengan Neesa . Selesai sahaja makan tengah hari aku pun bergerak untuk pergi ke kelas yang seterusnya . Di benak fikiran aku , aku masih memikirkan tentang Is . Aku hairan kenapa dia tidak menjawab panggilan aku tadi .Sebelum ini dia tidak pernah membiarkan panggilan aku tidak berjawab . ‘ Hurm , mungkin dia ada emergency kot ’ kataku untuk menyedapkan hati yang sedang bergelora ini . Sepanjang kuliah berjalan , aku sedikit pun tidak dapat memberi tumpuan kepada pensyarah yang sedang mengajar di depan . Fikiran aku hanya pada Muhammad Iskandar Shah . Aku rasa seperti ada yang tak kena pada dirinya . Dia langsung tidak menjawab panggilanku . Tanpa aku sedar , 2 jam telah berlalu , kuliah sudah tamat . Satu ilmu pun tidak dapat masuk ke dalam otak aku kerana lelaki yang bernama Is .
Aku berjalan menuju ke tempat parking kereta . Aku berharap agar Is sedang menunggu aku di sana nanti . Sedang aku berjalan hendak menuju ke destinasi aku , aku terlihat Is sedang berjalan dengan kawan-kawannya . Aku segera menuju kearah Is . “Awak , awak pergi mana tadi ? Saya tunggu awak dekat foodcourt tapi awak tak datang kenapa? Saya call awak pun awak tak angkat ?” tanya aku melulu . Is melihat aku dengan pandangan tajam dan terus pergi . Aku terkejut dengan reaksi Is . Aku menarik tangan Is dan dengan pantas dia merentap tangannya kembali . “Kau ni kenapa ??? Apa yang tak cukup lagi aku bagi dekat kau haaa ??? Sampai hati kau buat aku macam ni !!” jerkah Is . Aku terkejut . Apa yang telah aku lakukan sehingga dia begitu marah kepadaku ? “Apa Is cakap ni ? Alya tak faham ??” . Is ketawa sinis . “ Kau jangan nak berlakon la!! Siapa budak lelaki yang selalu hantar coklat kat kau tu hah ??!! Boyfriend baru kau ke ?? Sampai hati kau kan buat aku macam ni? Kau ingat aku ni tunggul ke ha?Ape yang tak cukup ha ? Selama ni aku percaya kau sangat-sangat. Tapi kau tipu aku kan? Dasar perempuan murahan !!” herdik Is kuat . Ramai orang memerhatikan situasi kami sekarang . Aku rasa sangat malu . Is tak pernah herdik dan hina aku sebegini , tambahan pula di khalayak ramai . “Apa Is cakap ni ? Alya tak......” . PANGGGGG!!!! Satu tamparan betul-betul mengenai pipi aku . Sangat pedih . Air mata mula mengalir di pipi ku . Aku melihat Is . Tiada sedikit pun muka bersalah di wajahnya . Aku tak mampu berkata apa-apa . Sedih , kecewa bercampur malu kerana ditampar di khalayak ramai . Is tidak pernah bersikap sebegini . Aku pergi meninggalkan Is dan kawan-kawannya .
“ Ya Allah , sampai macam tu sekali dia buat kau ? Apa masalah dia sampai dia buat kau macam tue ? Dah la dia tampar kau depan orang ramai . Sengal betul la dia tu !” marah Neesa . Aku hanya mampu terdiam , menahan sakit di pipiku yang masih terasa dek tamparan Is tadi . Kenapa dia buat aku macam tu ? Mungkin dia dah tahu pasal ‘Mr. M’ tu , tapi aku tak ada apa-apa hubungan pun dengan ‘Mr. M’ tu . Aku sangat sedih dengan tindakannya . “Neesa , tolong hantar aku balik . Please ?” . Neesa mamandangku seraya mengangguk . Di dalam kereta , aku hanya diam menyepi .Neesa pula tidak berhenti memarahi Is . Aku malas hendak berkata apa kerana aku terlalu sedih dengan perbuatan Is . Belum sempat aku hendak menjelaskan apa-apa , Is terus menampar pipiku.
Seminggu aku tidak pergi ke kuliah . Aku terlalu sedih . Jika aku pergi pun , pasti aku tidak dapat memberi tumpuan kepada pelajaran . Perasaan aku masih lagi berkecamuk . Setiap hari aku termenung seorangan sehinggalah malam . Tiba-tiba telefon bimbitku berbunyi . Aku mencapai telefon bimbitku . Ada satu pesanan mesej . Aku membacanya . Ianya dari Is . Terkejut aku melihat nama pengirim mesej itu . Setelah seminggu dia diam tanpa berita tiba-tiba malam ini dia mengirimkan mesej kepadaku .
- Sayang , i mintak maaf , Neesa dah cerita semua kat i , i mintak maaf sangat2 , i tak sepatutnya buat u macam tu , i sepatutnya tanya u elok2 , i terlalu ikutkan perasaan i , i sayang u sangat2 , i tak nak kehilangan u , bila i dapat tahu yang u tiap2 hari dapat coklat n kad dari someone , i rasa takut , i takut akan kehilangan u , i’m so sorry .. please forgive me sayang... =’((

Aku tidak tahu hendak membalas apa . Sungguh mudah dia meminta maaf atas semua yang dia telah lakukan pada aku . Berpuluh-puluh miscall dan mesej dia hantar kepadaku , tetapi aku mengendahkan saja . Tiba-tiba pintu bilikku diketuk oleh abangngah . “Adik , Is ada dekat bawah . Dia nak jumpa adik .” . Aku mengeluh perlahan . Aku menggelengkan kepala menandakan aku tidak mahu berjumpa dengan Is . Abangngah berjalan menuju ke arahku dan duduk di sebelahku . “ Pergilah dik . Bincang dengan dia elok-elok . Sampai bila adik nak jadi macam ni . Masalah ni tak akan selesai selagi adik dengan dia tak bincang elok-elok .” nasihat abangngah . Aku melihat abangngah , seraya tersenyum . “Haa , macam ni lah adik abang . Dah , pergi turun jumpa dia .” kata abangngah sambil mencuit hidungku .
Aku keluar dari rumah dan melihat Is sedang menunggu di hadapan rumah . Aku pergi ke arahnya. “Kenapa nak jumpa saya ? Nak tampar saya lagi ke?” perli aku . “Sayang , please ,I mintak maaf , Neesa dah cerita semuanya kat I , salah I sebab terlalu ikutkan perasaan I , I tak dengar penjelasan sendiri dari u , I minta maaf sangat , please forgive me sayang?” pujuk Is . Wajahnya kelihatan sangat menyesal . “Senang je u cakap kan ? I malu u taw x ? U tampar I depan orang ramai , u herdik i , u maki i , then senang-senang je u mintak maaf . Mana I nak letak maruah I yang u pijak-pijak depan orang ramai ??” marah aku . “ I’m so sorry . I betul-betul minta maaf . I terlalu ikutkan perasaan I sampai I tak fikir perasaan u , i mintak maaf sangat-sangat . Please...??” rayu Is. Aku dapat melihat airmata mula menitis dari wajahnya. Pertama kali aku melihat airmata menitis dari wajahnya . Aku mengeluh . “Hurm , please jangan buat I macam ni lagi , I sedih sangat , sepanjang hari i fikirkan pasal hubungan kita ni . I tak pergi kuliah seminggu sebab I tahu kalau I pergi pun satu ilmu pun tak dapat masuk dalm otak i nie . I’m so sad .” kataku perlahan . Airmataku juga sudah mengalir . Dia menarik aku ke dalam pelukannya . “ I promise sayang , I takkan buat macam tu lagi . I menyesal sangat , I sayang u sangat-sangat .I promise , kalau ada jodoh kita berdua , i akan jadikan u yang halal buat i . I cinta u bukan sampai mati , tapi sampai syurga sayang . I love u so much .” luah Is . Aku tersenyum . “ I love u to Muhammad Iskandar Shah” . <3

p/s : cerita ini hanya rekaan semata-mata . . :)

FINAL IS COMING !!!!

oh !! sedar tak sedar final exam dah nak dekat !!
aduhhhh !!! banyak lagi yang x study !!
tidakkkkk !!!!!!!!
itulah , orang suruh belajar aku main-main !!!!
nasiblah !!!!
study !! study !! study !!!!
FIGHTING !! FIGHTING !!!
:))

Sunday, May 15, 2011

mengusung rindu...






Mengusung Rindu

Dalam hati ini ada nama mu
Nama seorang insan yang aku rindu
Dalam diri ini ada sayang mu
Sayangnya diri mu tidak mengerti

Dalam senyuman ini ada tangisan
Tangisan seorang insan terluka
Dalam jiwa ini ada pilunya
Pilu yang membuat aku menangis
Oh hibanya... ( oh... )

Sayu hati... sayu sekali
Melihat engkau berpimpin tangan
Dengan sidia
Sakit hati... sakit sekali
Pabila cinta yang aku beri tak dihargai

Sungguh terhina letih tidak bermaya
Rasa terkilan bunga yang ku puja
Kini mekar harum di jambangan orang
Kau yang ku sayang
Aku yang gundah

Kalau tahu sakit begini
Tidak aku bermain cinta
Kalau tahu siksa begini
Tidak aku menyanyangi mu
Pilu resah di hati ini
Mengusung rindu...
Ku tak berdaya

Saturday, May 14, 2011

cinta adam dan hawa..............


artikel ni mnarik prhatian aku n mmbuatkn ak rasa ingin berkongsi buat smua...hayatilah kisah tersebut.....



Segala kesenangan ada di dalamnya. Semua tersedia apa saja yang diinginkan, tanpa bersusah payah memperolehinya. Sungguh suatu tempat yang amat indah dan permai, menjadi idaman setiap insan.

Demikianlah menurut riwayat, tatkala Allah SWT. selesai mencipta alam semesta dan makhluk-makhluk lainnya, maka dicipta-Nya pula Adam ‘alaihissalam sebagai manusia pertama. Hamba yang dimuliakan itu ditempatkan Allah SWT di dalam Syurga (Jannah).

Adam a.s hidup sendirian dan sebatang kara, tanpa mempunyai seorang kawan pun. Dia berjalan ke kiri dan ke kanan, menghadap ke langit-langit yang tinggi, ke bumi terhampar jauh di seberang, maka tiadalah sesuatu yang dilihatnya dari mahkluk sejenisnya kecuali burung-burung yang berterbangan ke sana ke mari, sambil berkejar-kejaran di angkasa bebas, bernyanyi-nyanyi, bersiul-siul, seolah-olah mempamerkan kemesraan.

Adam a.s terpikat melihatnya, rindu berkeadaan demikian. Tetapi sungguh malang, siapalah gerangan kawan yang hendak diajak. Dia merasa kesepian, lama sudah. Dia tinggal di syurga bagai orang kebingungan, tiada pasangan yang akan dibujuk bermesra sebagaimana burung-burung yang dilihatnya. Tiada pekerjaan sehari-hari kecuali bermalas-malas begitu saja, bersantai berangin-angin di dalam taman syurga yang indah permai, yang ditumbuhi oleh bermacam bunga-bunga kuntum semerbak yang wangi, yang di bawahnya mengalir anak-anak sungai bercabang-cabang, yang desiran airnya bagai mengandung pembangkit rindu.

Adam kesepian, Apa saja di dalam syurga semuanya nikmat! Tetapi apalah erti segalanya kalau hati selalu gelisah resah di dalam kesepian seorang diri? Itulah satu-satunya kekurangan yang dirasakan Adam a.s di dalam syurga. Dia perlu kepada sesuatu, iaitu kepada kawan sejenis yang akan mendampinginya di dalam kesenangan yang tak terhingga itu.

Kadangkala kalau rindu dendamnya datang, turunlah ia ke bawah pohon-pohon rendang mencari hiburan, mendengarkan burung-burung bernyanyi bersahut-sahutan, tetapi aduh hai kasihan...bukannya hati menjadi tenteram, malah menjadi lebih tertikam. Kalau angin bertiup sepoi-sepoi basah di mana daun-daunan bergerak lemah gemalai dan mendesirkan suara sayup-sayup, maka terkesanlah di hatinya keharuan yang begitu mendalam; dirasakannya sebagai derita batin yang tegak di sebalik nikmat yang dianugerahkan Tuhan kepadanya.

Tetapi walaupun demikian, agaknya Adam a.s malu mengadukan halnya kepada Allah SWT. Namun, walaupun Adam a.s malu untuk mengadu, Allah Ta'ala sendiri Maha Tahu serta Maha Melihat apa yang tersembunyi di kalbu hamba-Nya. Oleh itu Allah Ta'ala ingin mengusir rasa kesepian Adam.

Hawa diciptakan Tatkala Adam a.s sudah berada di puncak kerinduan dan keinginan untuk mendapatkan kawan, sedang ia lagi duduk terpekur di atas tempat duduk yang berlapiskan tilam permaidani serba mewah, maka tiba-tiba ngantukpun datanglah menawannya serta langsung membawanya hanyut ke alam tidur. Adam a.s tertidur nyenyak, tak sedar kepada sesuatu yang ada di sekitarnya.

Dalam saat-saat yang demikian itulah Allah SWT menyampaikan wahyu kepada malaikat Jibril a.s untuk mencabut tulang rusuk Adam a.s dari lambung sebelah kiri. Bagai orang yang sedang terbius, Adam a.s tidak merasakan apa-apa ketika tulang rusuknya dicabut oleh malaikat Jibril a.s.

Dan oleh kudrat kuasa Ilahi yang manakala menghendaki terjadinya sesuatu cukup berkata “Kun!” maka terciptalah Hawa dari tulang rusuk Adam a.s, sebagai insan kedua penghuni syurga dan sebagai pelengkap kurnia yang dianugerahkan kepada Adam a.s yang mendambakan seorang kawan tempat ia boleh bermesra dan bersenda gurau.

Pertemuan Adam dan Hawa, Hawa duduk bersandar pada bantal lembut di atas tempat duduk megah yang bertatahkan emas dan permata-permata bermutu manikam, sambil terpesona memperhatikan kecerahan wajah dari seorang lelaki kacak yang sedang terbaring, tak jauh di depannya.

Butir-butir fikiran yang menggelombang di dalam sanubari Hawa seolah-olah merupakan arus-arus tenaga elektrik yang datang mengetuk kalbu Adam a.s, yang langsung menerimanya sebagai mimpi yang berkesan di dalam gambaran jiwanya seketika itu. Adam terjaga....!

Alangkah terkejutnya Adam a.s ketika dilihatnya ada makhluk manusia seperti dirinya hanya beberapa langkah di hadapannya. Dia seolah tak percaya pada penglihatannya. Adam a.s masih terbaring mengusap matanya beberapa kali untuk memastikan apa yang sedang dilihatnya.

Hawa yang diciptakan lengkap dengan perasaan malu, segera memutar badannya sekadar untuk menyembunyikan bukit-bukit di dadanya, seraya mengirimkan senyum manis bercampur manja, diiringi pandangan melirik dari sudut mata yang memberikan sinar harapan bagi hati yang melihatnya. Memang dijadikan Hawa dengan bentuk dan paras rupa yang sempurna.

Ia dihiasi dengan kecantikan, kemanisan, keindahan, kejelitaan, kehalusan, kelemah-lembutan, kasih-sayang, kesucian, keibuan dan segala sifat-sifat keperibadian yang terpuji di samping bentuk tubuhnya yang mempesona serta memikat hati setiap yang memandangnya.

Hawa adalah wanita tercantik yang menghiasai syurga, yang kecantikannya itu akan diwariskan turun temurun di hari kemudian, dan daripadanyalah maka ada kecantikan yang diwariskan kepada wanita-wanita yang datang dibelakangnya.

Adam a.s pun tak kurang gagah dan kacaknya. Tidak dijumpai cacat pada dirinya kerana dia adalah satu-satunya makhluk insan yang dicipta oleh Allah SWT secara langsung tanpa perantaraan. Semua kecantikan yang diperuntukkan bagi lelaki terhimpun padanya. Kecantikan itu pulalah yang diwariskan turun temurun kepada orang-orang di belakangnya sebagai anugerah Allah SWT kepada makhluk-Nya yang bergelar manusia.

Bahkan diriwayatkan bahawa kelak semua penduduk syurga akan dibangkitkan dengan pantulan dari cahaya rupa Adam. Adam a.s bangkit dari pembaringannya, memperbaiki duduknya. Dia membuka matanya, memperhatikan dengan pandangan tajam. Dia sedar bahawa orang asing di depannya itu bukanlah bayangan selintas pandang, namun benar-benar suatu kenyataan dari wujud insani yang mempunyai bentuk fizikal seperti dirinya.

Dia yakin tidak salah pandang. Dia tahu itu manusia seperti dirinya, yang hanya berbeza kelaminnya saja. Dia serta merta dapat membuat kesimpulan bahawa makhluk di depannya adalah perempuan. Ia sedar bahawa itulah dia jenis yang dirindukannya. Hatinya gembira, bersyukur, bertahmid memuji Zat Maha Pencipta.

Dia tertawa kepada gadis jelita itu, yang menyambutnya tersipu-sipu seraya menundukkan kepalanya dengan pandangan tak langsung, pandangan yang menyingkap apa yang terselit di kalbunya. Adam terpikat Adam terpikat pada rupa Hawa yang jelita, yang bagaikan kejelitaan segala puteri-puteri yang bermastautin di atas langit atau bidadari-bidadari di dalam syurga.

Tuhan menanam asmara murni dan hasrat berahi di hati Adam a.s serta menjadikannya orang yang paling asyik dilamun cinta, yang tiada taranya dalam sejarah, iaitu kisah cinta dua insan di dalam syurga. Adam a.s ditakdirkan jatuh cinta kepada puteri yang paling cantik dari segala yang cantik, yang paling jelita dari segala yang jelita, dan yang paling harum dari segala yang harum.

Adam a.s dibisikkan oleh hatinya agar merayu Hawa. Ia berseru: “Aduh, hai si jelita, siapakah gerangan kekasih ini? Dari manakah datangmu, dan untuk siapakah engkau disini?” Suaranya sopan, lembut, dan penuh kasih sayang.

“Aku Hawa,” sambutnya ramah. “Aku dari Pencipta!” suaranya tertegun seketika. “Aku....aku....aku, dijadikan untukmu!” tekanan suaranya menyakinkan. Tiada suara yang seindah dan semerdu itu walaupun berbagai suara merdu dan indah terdengar setiap saat di dalam syurga.

Tetapi suara Hawa....tidak pernah di dengarnya suara sebegitu indah yang keluar dari bibir mungil si wanita jelita itu. Suaranya membangkit rindu, gerakan tubuhnya menimbulkan semangat. Kata-kata yang paling segar didengar Adam a.s ialah tatkala Hawa mengucapkan terputus-putus: “Aku....aku....aku, dijadikan untukmu!” Kata-kata itu nikmat, menambah kemesraan Adam kepada Hawa.

Adam a.s sedar bahawa nikmat itu datang dari Tuhan dan cintapun datang dari Tuhan. Ia tahu bahawa Allah SWT itu cantik, suka kepada kecantikan. Jadi, kalau cinta kepada kecantikan berertilah pula cinta kepada Tuhan. Jadi cinta itu bukan dosa tetapi malah suatu pengabdian. Dengan mengenali cinta, makrifah kepada Tuhan semakin mendalam.

Cinta kepada Hawa bererti cinta kepada Pencipta. Dengan keyakinan demikian Adam a.s menjemput Hawa dengan berkata: “Kekasihku, ke marilah engkau!” Suaranya halus, penuh kemesraan.

“Aku malu!” balas Hawa seolah-olah menolak. Tangannya, kepalanya, memberi isyarat menolak seraya memandang Adam dengan penuh ketakjuban. “Kalau engkau yang inginkan aku, engkaulah yang ke sini!” Suaranya yang bagaikan irama seolah-olah memberi harapan.

Adam tidak ragu-ragu. Ia mengayuh langkah gagah mendatangi Hawa. Maka sejak itulah teradat sudah bahawa wanita itu didatangi, bukan mendatangi. Hawa bangkit dari tempat duduknya, menggeser surut beberapa langkah. Ia sedar bahawa walaupun dirinya diperuntukkan bagi Adam a.s, namunlah haruslah mempunyai syarat-syarat tertentu. Di dalam sanubarinya, ia tak dapat menyangkal bahawa iapun terpesona dan tertarik kepada rupa Adam a.s yang sungguh indah.

Adam a.s tidak putus asa. Ia tahu itu bukan dosa. Ia tahu membaca isi hati. Ia tahu bukannya Hawa menolak, tetapi menghindarnya itu memanglah suatu perbuatan wajar dari sikap malu seorang gadis yang berbudi. Ia tahu bahawa di balik “malu” terselit “rasa mahu”. Kerananya ia yakin pada dirinya bahawa Hawa diperuntukkan baginya. Naluri insaninya bergelora.

Tatkala sudah dekat ia pada Hawa serta hendak menghulurkan tangan sucinya kepadanya, maka tiba-tiba terdengarlah panggilan ghaib berseru: “Hai Adam....tahanlah dirimu. Pergaulanmu dengan Hawa tidak halal kecuali dengan mahar dan menikah!”. Adam a.s tertegun, balik ke tempatnya dengan taat. Hawa pun mendengar teguran itu dan hatinya tenteram.

Kedua-dua manusia syurga itu sama terdiam seolah-olah menunggu perintah. Perkahwinan Adam dan Hawa Allah SWT. Yang Maha Pengasih untuk menyempurnakan nikmatnya lahir dan batin kepada kedua hamba-Nya yang saling memerlukan itu, segera memerintahkan gadis-gadis bidadari penghuni syurga untuk menghiasi dan menghibur mempelai perempuan itu serta membawakan kepadanya hantaran-hantaran berupa perhiasan-perhiasan syurga.

Sementara itu diperintahkan pula kepada malaikat langit untuk berkumpul bersama-sama di bawah pohon “Syajarah Thuba”, menjadi saksi atas pernikahan Adam dan Hawa. Diriwayatkan bahawa pada akad pernikahan itu Allah SWT. berfirman: “Segala puji adalah kepunyaan-Ku, segala kebesaran adalah pakaian-Ku, segala kemegahan adalah hiasan-Ku dan segala makhluk adalah hamba-Ku dan di bawah kekuasaan-Ku. Menjadi saksilah kamu hai para malaikat dan para penghuni langit dan syurga bahawa Aku menikahkan Hawa dengan Adam, kedua ciptaan-Ku dengan mahar, dan hendaklah keduanya bertahlil dan bertahmid kepada-Ku!”.

Malaikat dan para bidadari berdatangan Setelah akad nikah selesai berdatanganlah para malaikat dan para bidadari menyebarkan mutiara-mutiara yaqut dan intan-intan permata kemilau kepada kedua pengantin agung tersebut. Selesai upacara akad, dihantarlah Adam a.s mendapatkan isterinya di istana megah yang akan mereka diami.

Hawa menuntut haknya. Hak yang disyariatkan Tuhan sejak semula. “Mana mahar?” tanyanya. Ia menolak persentuhan sebelum mahar pemberian ditunaikan dahulu. Adam a.s bingung seketika. Lalu sedar bahawa untuk menerima haruslah sedia memberi. Ia insaf bahawa yang demikian itu haruslah menjadi kaedah pertama dalam pergaulan hidup.

Sekarang ia sudah mempunyai kawan. Antara sesama kawan harus ada saling memberi dan saling menerima. Pemberian pertama pada pernikahan untuk menerima kehalalan ialah mahar. Oleh kerananya Adam a.s menyedari bahawa tuntutan Hawa untuk menerima mahar adalah benar. Mahar perkahwinan Adam Pergaulan hidup adalah persahabatan! Dan pergaulan antara lelaki dengan wanita akan berubah menjadi perkahwinan apabila disertai dengan mahar.

Dan kini apakah bentuk mahar yang harus diberikan? Itulah yang sedang difikirkan Adam. Untuk keluar dari keraguan, Adam a.s berseru: “Ilahi, Rabbi! Apakah gerangan yang akan kuberikan kepadanya? Emaskah, intankah, perak atau permata?”.

“Bukan!” kata Tuhan. “Apakah hamba akan berpuasa atau solat atau bertasbih untuk-Mu sebagai maharnya?” tanya Adam a.s dengan penuh pengharapan.

“Bukan!” tegas suara Ghaib. Adam diam, mententeramkan jiwanya. Kemudian bermohon dengan tekun: “Kalau begitu tunjukilah hamba-Mu jalan keluar!”.

Allah SWT. berfirman: “Mahar Hawa ialah selawat sepuluh kali atas Nabi-Ku, Nabi yang bakal Kubangkit yang membawa pernyataan dari sifat-sifat-Ku: Muhammad, cincin permata dari para anbiya’ dan penutup serta penghulu segala Rasul. Ucapkanlah sepuluh kali!”. Adam a.s merasa lega. Ia mengucapkan sepuluh kali salawat ke atas Nabi Muhammad SAW. sebagai mahar kepada isterinya.

Suatu mahar yang bernilai spiritual, kerana Nabi Muhammad SAW adalah rahmatan lil ‘alamin (rahmat bagi seluruh alam). Hawa mendengarkannya dan menerimanya sebagai mahar. “Hai Adam, kini Aku halalkan Hawa bagimu”, perintah Allah, “dan dapatlah ia sebagai isterimu!”. Adam a.s bersyukur lalu memasuki isterinya dengan ucapan salam. Hawa menyambutnya dengan segala keterbukaan dan cinta kasih yang seimbang.

Allah SWT. berfirman kepada mereka: “Hai Adam, diamlah engkau bersama isterimu di dalam syurga dan makanlah (serta nikmatilah) apa saja yang kamu berdua ingini, dan janganlah kamu berdua mendekati pohon ini kerana (apabila mendekatinya) kamu berdua akan menjadi zalim”. (Al-A’raaf: 19).

Dengan pernikahan ini Adam a.s tidak lagi merasa kesepian di dalam syurga. Inilah percintaan dan pernikahan yang pertama dalam sejarah ummat manusia, dan berlangsung di dalam syurga yang penuh kenikmatan. Iaitu sebuah pernikahan agung yang dihadiri oleh para bidadari, jin dan disaksikan oleh para malaikat. Peristiwa pernikahan Adam dan Hawa terjadi pada hari Jumaat.

Entah berapa lama keduanya berdiam di syurga, hanya Allah SWT yang tahu. Lalu keduanya diperintahkan turun ke bumi. Turun ke bumi untuk menyebar luaskan keturunan yang akan mengabdi kepada Allah SWT dengan janji bahawa syurga itu tetap tersedia di hari kemudian bagi hamba-hamba yang beriman dan beramal soleh.

Firman Allah SWT.: “Kami berfirman: Turunlah kamu dari syurga itu. Kemudian jika datang petunjuk-Ku kepadamu, maka barangsiapa yang mengikuti petunjuk-Ku, nescaya tidak ada kekhuatiran atas mereka, dan tidak (pula) mereka bersedih hati.” (Al-Baqarah: 38)

syG...

never let you go..that my promize..i will take care of u 4 ever...

Thursday, May 12, 2011

Dont let me cry anymore...

Jgn TgGl syg tau..


always hug me n never let me go..



syg kta-kta 2

mok dgn mon
<>
mok

(+sweet luv+)

coMey sgt2..
asyik berenang bsma sja,,,
x blh dipisahkn..

How Did I Fall In LOve With YOu-Backstreet Boys

Remember when, we never needed each other
The best of friends like
Sister and Brother
We understood, we’d never be,
Alone

Those days are gone, and I want you so much
The night is long and I need your touch
Don’t know what to say
I never meant to feel this way
Don’t want to be
Alone tonight

chorus:
What can I do, to make you mine
Falling so hard so fast this time
What did I say, what did you do?
How did I fall in love with you?

I hear your voice
And I start to tremble
Brings back the child that, I resemble

I cannot pretend, that we can still be friends
Don’t want to be,
Alone tonight

chorus:
What can I do, to make you mine
Falling so hard so fast this time
What did I say, what did you do?
How did I fall in love with you?

Bridge:
Oh I want to say this right
And it has to be tonight
Just need you to know, oh yeah

I don’t want to live this life
I don’t want to say goodbye
With you I wanna spend
The rest of my life

chorus:
What can I do, to make you mine
Falling so hard so fast this time
What did I say, what did you do?
How did I fall in love with you?

What can I do, to make you mine
Falling so hard so fast this time
Everything’s changed, we never knew

How did I fall, in love, with you?



perhentian...

aBg akn tGgu syg dgn sabar
Dalam dingin malam...
Abg dambakan kehadiranmu...
Abg amat rindukan... bicara mu...
Sesekali syg susuli lah diri ini...
Jiwa ku kini... bagai dalam kekosongan...
Hangat pipiku dibasahi linangan air mata...
Coretan ikhlas hatimu kuhayati walaupun untuk yang ke berapa kalinya...
Indah dan syahdunya hatiku...
Tanpa sedikit terasa jemu...
Duhai sayangku... keikhlasan hatimu yang kupuja...
"Tiada dusta... Sumpah kucinta sampai ku menutup mata... Cintaku sampai menutup mata ..."

9 Sebab Hubungan Tidak Mampu Bertahan

1. Menipu

Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk "menyelamatkan" sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.

2. Harapan / Kebebasan

Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.

3. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan

Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.

4. Mengungkit Hal Yang Lalu

Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

5. Berbeza Pendapat

Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

6. Status Yang Tinggi

Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

7. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati

Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal bodoh semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

8. Kehidupan Yang Sangat Mendesak

Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

9. Kawan-kawan dan Keluarga

Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, orang yang anda sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarganya tidak menyukai anda.

Wednesday, May 11, 2011

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.

  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginyayang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'selamat tidur', 'take care', dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan "aku CINTA padamu", tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar 'jauh dimata, dekat dihati?'
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

"Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut... Kamu akan menyesal melakukannya!"

maafkan Aku=(

mustahil bukan untuk puaskan hati semua orang?

aku cuba sehabis baik untuk tidak menyakitkan hati org di sekililing aku.
kecuali pada mereka yang aku sakit hati


tapi,
aku juga manusia.
manusia xpernah lepas dr melakukan kesalahan.


kadang2,
aku pelik,
puas da aku fikir,
apa yang aku da lakukan pada kau,
sampai begini sekali ko marah pada aku.

aku fikir...
fikir..
fikir.
f
i
k
i
r
.

maaf.
aku xtahu.

tapi aku xperlukan jawapan.
yang aku tahu sekarang.
kau marah aku.
jadi,
aku pun tanpa perlukan jawapan yang sebenar,
aku mintak maaf pada kau.

sekarang,
terpulang pada kau,
samada mahu maafkan aku atau tidak.
kalau kau tunggu untuk aku sedar kesalahan aku,
maaf,
aku tak tahu.
beritahulah aku.

aku cuma mahu kau tahu,
aku tak sakit hati dengan kau.
jadi mustahil aku menyakitkan hati kau dengan sengaja.
kenapa aku nak sakitkan hati orang yang aku sayang bukan?

bagi aku,
mudah saja.
kalau xnak kawan dengan aku,
aku x kisah.
kenapa nak paksa orang terima diri kita.
hubungan persahabatan perlu ikhlas.
bukan lah bermakna aku xperlu jaga tingkah laku aku,
dan berkata "ah, siapa xtahan, xpayah la kawan dgn aku."
x.
cuma,
kadang2,
kita xmampu menjadi terlalu sempurna untuk semua orang.
jadi kepada sesiapa yang tidak mampu menerima diri ini,
ia nya tidak menyakitkan aku untuk kau berundur.
aku akan cuba memahami.

maafkan aku.

luv u syg...


saya sayang awak sama macam saya sayang awak yang dulu :')

oreo ?



oreo ..
sedapnya ;D
mengapa ? dengki saya suka oreo ? haa? kenapa saya suka ?
1. sedap
2. sedap
3. sedap !

tidak nampak menyelerakan ke?
kalau dapat krim dia saja memang habis lah nana kerjakan .
kalau abg nak beli, abg ambil yang double krim punya .
double triple sedap . !
siapa punya angkara cipta oreo ni?
haih !
waaargghh !
macam mana dia orang buat ni ?
( actually bagi abg yang nampak sedap tang krim bunga bunga tu dengan biskut dia ja )

tak boleh kalau tak beli .
kecuali time tu memang tak ada duit :P
tehee~
kalau makan hari hari alamatnya kencing manis la ^^,
tidak! saya tidak mahu sakit .
saya akan jaga kesihatan.
akan tetapi kalau dah ditakdirkan Allah , mesti terima ..:)

Abg sYg SyG sGt!!!



Please dont let me go..


Abg dah pernah janji xkan tinggalkan syg dan selalu berjanji xkan tinggalkan syg..
Sememangnya semua orang x puas ati ngan hubungan kita...kenapa abg? kita ada wt salah ka ngan semua orang? Buruk sgt ka kita di mta diorang? syg sememangnya sedar sgt2 yg syg langsung xlayak untuk abg..syg selalu menyusahkan abg..


Tuesday, May 10, 2011

i Luv yOu


haRi-HarI indaH

Jangan tertarik kepada seseorang karena parasnya, sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, karena kekayaan dapat musnah. Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum, karena hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah... =)

Abg..

Thanz so much 4 loving me.. syg terharu sangat2..sememangnya syg terlalu sygkan abg.. syg pun sanggup buat apa saja untuk abg selagi abg ikhlas mencintai syg. Kebanyakan orang anggap syg terima abg sebab duit dan harta abg. Kalau syg macam 2,dah lama syg tinggalkan abg..buang masa ja syg bersama dengan abg lepas dapat macam2 dari abg..dah macam2 sgt kita dah lalui x mungkin syg senang2 ja tinggal abg..sejak ex abg muncul balik syg x pernah asa tenang..dy dh buat mcm2 kt hubungan kita..tapi syg akan tetap cuba pertahankan hubungan kita sampai la satu hari t bila tiba masanya kita akan di ijab kabulkan..
salam sayang-yusrina

Saturday, May 7, 2011

syg...

syg ialah seseorang yg abg nk jaga,belai,lindungi dan ingin hidup bersama syg.abg nk syg tahu abg sgt syg kan syg.abg x tahu bagaimana cara lagi abg nk beritahu syg.untuk buat kan syg betul-betul percaya kan abg.abg rindu syg,senyum tawa syg,lirikan mata syg dan kelembutan suara syg.syg x rindu kan abg ke?abg hanya gembira bila syg gembira.untuk buat syg gembira,abg sanggup lakukan apa saja.walau pun yg paling berat sekali untuk abg...tetapi abg tahu syg juga syg kan abg.sebagaimana abg syg kan syg.sebab itu lah syg masih bersama abg bukan.terima kasih syg...syg buat kan hidup abg bertambah baik...abg harap abg juga menjadi bintang yg paling terang dalam hidup syg...

Friday, May 6, 2011

Sunday, May 1, 2011

1RaHsiA kTa beR 2